ingatlan

A válság az ingatlanhirdetéseket is átírta

Öldöklő küzdelem a vevőkért


 Ingatlan ajánlatok
Eladó - Lakóingatlan - építési telek /lakó/Komárom-Esztergom - Szomor
Eladó Lakóingatlan - építési telek /lakó/

ELADÓ ÉPÍTÉSI TELEK SZOMORON!!! ELADÓ Szomoron 4 000 nm-es belterületi építési telek Szomoro...

Eladó - Lakóingatlan - tégla lakásBudapest - 09. kerület
Eladó Lakóingatlan - tégla lakás

Budapest IX kerületében, Ferencváros frekventált részén, eladó egy 76nm-es 4 szobás, 3. emele...

 http://resourceinfo.hu/

Fokozatosan megváltoztak az eladó ingatlanok hirdetésének módszerei az utóbbi másfél évben. A nagy kínálatból egyre nehezebb kitűnni, a válság miatt leült ingatlanpiacon egyre újabb módszerekkel próbálják elérni az eladók, hogy az ő lakásukat találják meg a lehetséges vevők.

Rég elmúltak már azok a boldog békeidők, amikor elég volt az országszerte elérhető egy-két nyomtatott hirdetési újságot figyelemmel kísérni ahhoz, hogy valaki követni tudja az ingatlanpiaci folyamatokat, és amikor az eladónak nem volt más teendője, mint a megfelelő orgánumokban feladni néhány apróhirdetést. Az utóbbi időben mindenhol tapasztalható információözön egyre kifinomultabb lakáshirdetési módszereket követel a saját lakásokat eladóktól és az ingatlanosoktól egyaránt.

Betört az internet

A klasszikus apróhirdetéses korszak persze már a válság előtt jócskán véget ért - a gombamód szaporodó ingatlanhirdető oldalakon gyakorlatilag korlátlan mennyiségben és terjedelemben lehet lakáshirdetéseket feladni, megspórolva ezzel számos felesleges kört mind a vásárlóknak, mind pedig az eladóknak (más kérdés persze, hogy az ingatlanok esetleges rossz tulajdonságai természetesen ezen a felületen sincsenek túlzottan kidomborítva). A fotók - gyakorlatilag ugyancsak korlátlan - közlése alapvetően alakította át a hirdetési módszereket, hiszen a képek alapján a leendő vevő azonnal dönteni és válogatni tud. Válogatni pedig már csak azért sem nehéz, mert még ma is nagyon sok olyan ingatlanhirdetés látható, amelyet a fotók ölnek meg: a rosszul fényképezett belső terek, a látható szerkezeti hibák vagy éppen a képekről "lejövő" rendetlenség könnyen elriaszthatja a vevőt.


Annak ellenére, hogy az interneten több száz ingatlanhirdetésekkel foglalkozó oldal található, a piac mára alig tucatnyi nagyobb szereplőre korlátozódott, amelyeket nagyobb számban keresnek fel a vásárolni és eladni kívánók, illetve használnak az ingatlanirodák. Míg a nagyobb oldalak számos extra szolgáltatással várják a hirdetők tömegeit, a kisebb, nem is mindig kellően kidolgozott és promótált hirdetőrendszerek alig-alig tudnak eredményeket felmutatni. A nagyobb oldalak ma már akár azt is megtehetik, hogy pénzt kérnek egyes szolgáltatásokért: hol a fotók feltöltéséért kell fizetni, hol a kiemelésért, illetve olykor az is előfordul, hogy mindenért, míg máshol a magánszemélyek hirdetésfeladása teljesen ingyenes.


Nem elég csak ott lenni

A piacot jól ismerő forrásunk szerint az üzleti modell sok helyen az ingatlanirodákra épül, amelyek tömegesen hirdetik az eladó ingatlanokat a különféle hirdetési oldalakon. Több helyen úgynevezett "hirdetési csomagokat" kell vagy lehet vásárolni, ami meghatározott számú lakás hirdetését teszi lehetővé egyidejűleg, valamint a hirdetési rendszer fejlettségétől függően különféle extraszolgáltatásokat is biztosít (létezik például olyan automatizált rendszer is, amely nap mint nap, gyakorlatilag emberi beavatkozás nélkül tölti fel az eladó ingatlanokat a hirdetőoldalakra).

 


Mivel az eladó ingatlanokból igen jelentős túlkínálat van a piacon, mind az ingatlanirodáknak, mind pedig a tulajdonosoknak elemi érdekük, hogy minél többen rátaláljanak a lakás hirdetésére. Erre sokan korábban hatékony megoldásnak hitték azt, ha minden lehetséges fórumon meghirdették a lakást, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a forgalmasabb hirdetőoldalak - kevesebb időráfordítással - jóval hatékonyabb eredményeket tudnak prezentálni, különösen akkor, ha úgynevezett "tömeglakásról" van szó, amelynek akár ugyanabban a városrészben is sok tucat eladásra váró konkurense van. Éppen ezért egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle kiemelések, keretezések, figyelemfelhívó, a találati lista első helyét biztosító szolgáltatások - hiszen a válság után alaposan megcsappant vevőkön még több eladó ingatlannak kell osztoznia.

Mindenkit el kell érni

Az online promóció egyik - megfelelően használva - hatásos eszköze lett az utóbbi időszakban az ingatlanok hirdetéséhez a kattintás alapú reklám: sok ingatlaniroda és fejlesztő él az ilyen alapon elszámolt különféle online hirdetési rendszerekkel, amelyek hirdetési dobozai egyre több weboldalon tűnnek fel. Ugyancsak jelentős szerepe lett a keresőoptimalizálásnak: a tapasztalatok szerint nagyon nem mindegy, hogy a keresési találatok között ki hányadik helyet foglalja el, vagy éppen feltűnik-e az első oldalon, mindjárt a hirdető cég vagy beruházó értékesítési oldalára irányítva az érdeklődőket.


Úgy tűnik azonban, hogy ezek a megoldások nem gyengítették jelentősen a nagy ingatlanos portálokat. A nagy hirdetőrendszerek jól paraméterezhető, rendezett találati listát adnak az eladó ingatlanokról, nem véletlen hát, hogy mind a lakossági, mind pedig az ingatlanszakmai felhasználók továbbra is intenzíven használják őket. Mivel az internetpenetráció Magyarországon még messze nem teljes, továbbra is terük van a nyomtatott, színes magazinoknak is: a vevők egy része még mindig ezekből (is) tájékozódik.


Mit hozott a válság?

A hirdetési módszerek és felületek - a válságtól függetlenül is - jelentősen fejlődtek az utóbbi időben, de a leülő piac, illetve az eltűnő vevők új hirdetési stratégiát követeltek a magánszemélyektől és az ingatlanosoktól. Egyrészt az érdeklődést lehetőleg már az első pillanatban felkeltő, figyelemfelhívó, de mégis valós információkat tartalmazó hirdetéseket kell készíteni, és ez sok lakás esetében nem is olyan egyszerű feladat. Másrészt újabb és újabb marketingelemeket kell bedobni a siker érdekében. A "szép környezet", "zöld parkban" vagy éppen a "napfényes, belvárosi" kulcsszavak ma már elcsépeltnek számítanak. 2008 óta főleg az alacsony árral, a jó befektetési lehetőséggel, illetve még inkább a lokációval operálnak a hirdetésekben, miközben megjelentek újabb hívószavak is, mint az "ősfás környezet", a "folyamatosan fejlődő környék", illetve az ingatlan belső állapotára vonatkozó, jórészt pozitív jelzők, amelyek közül az egyik az "azonnali költözhetőség". Bár a túlkínálatos piac közhely, elő-előfordulnak olyan hirdetések, amelyek gyors döntésre próbálják ösztönözni a vásárlót, mint például a "már csak néhány napig eladó", vagy az "ezen az áron utoljára" jellegű kulcsmondatok.

 


Míg a hirdetések szövegezése még erősebben irányul a vevői figyelem felkeltésére, a tömegesen hirdető ingatlanosok számára a különféle szolgáltatások igénybevétele kapcsán egyre inkább előtérbe kerül a költséghatékonyság, az ár-érték arány, illetve az eredményesség. (Egy kevés vevőt közvetítő oldal ma még sokszor az ingyenes megrendelőit is hamar elveszíti.) Egyre többen, egyre pontosabb módszerekkel mérik a feladott hirdetések eredményességét, és csak azokba a hirdetési lehetőségekbe fektetnek pénzt és energiát, amelyek valós vevőt hoznak. Az új oldalakon több ingatlaniroda is úgynevezett teszthirdetéseket helyez el, az érkező megkeresések számából pedig - ha mély elemzésre nem is mindig van lehetőség - azt viszonylag egyszerűen el lehet dönteni, hogy érdemes-e tartósan igénybe venni az adott felületet.


Elemzői vélemények szerint az újbóli ingatlanos fellendülésre valószínűleg még sokat kell várni, hiszen a most hirdetett eladó lakásmennyiséget sem tudja felszívni a piac, így az ingatlanhirdetési üzlet várhatóan a következő hónapokban is elsősorban a hatékonyságról és az eredményességről fog szólni. Egy néhány irodával rendelkező ingatlaniroda-tulajdonos szerint a szakma ma már kétszer is meggondolja, melyik hirdetési formára áldoz pénzt és energiát. "Az az újság, hirdetőportál, amelyik nem tud elég érdeklődőt biztosítani, hamar elveszti az ügyfeleit, még akkor is, ha esetleg ingyenes a hirdetés. Tény, hogy eltérő, kinek melyik médium használata eredményez üzleteket, de a rossz hirdetési csatornák neve éppoly gyorsan terjed, mint a hatékonyaké, így az ingatlanhirdetési verseny továbbra is nagyon erős marad" - teszi hozzá.

Forrás: http://resourceinfo.hu/hu/cikk/lakas/32552.html





 Ingatlan ajánlatok
Eladó - Lakóingatlan - tégla lakásBudapest - 11. kerület
Eladó Lakóingatlan - tégla lakás

Hosszúréten nappali + 4 szoba, 2x12 nm -es terasszal, 25 nm-es saját kerthasználattal 116 mil...

Eladó - Lakóingatlan - építési telek /lakó/Pest - Pomáz
Eladó Lakóingatlan - építési telek /lakó/

Befektetésre kiválóan alkalmas, 924 nm, Kõhegyre panorámás pomázi telek eladó, belterülettõl ...

Eladó - Lakóingatlan - családi házBács-Kiskun - Móricgát
Eladó Lakóingatlan - családi ház

Többféle hasznosítása lehetõséggel, kivett lakóház, udvar besorolású 150 m2-es ház, szerkezet...

Eladó - Lakóingatlan - építési telek /lakó/Budapest - 22. kerület
Eladó Lakóingatlan - építési telek /lakó/

Kedvezõ áron eladó 1100 nm-es telek a 22. kerületben, a Dózsa György út mellékutcájában....


























































Ingatlan Max