ingatlan

Kötelező cégkapu-regisztráció: kinek, meddig és hogyan kell elvégezni?

Az elektronikus ügyintézésről szóló törvényben foglaltak alapján 2018. január elsejétől kötelező a Cégkapu használata


 Ingatlan ajánlatok
Kiadó - Lakóingatlan - társasházi lakásBudapest - 11. kerület
Kiadó Lakóingatlan - társasházi lakás

Szent Gellért téren minimum egy évre kiadó világos, Gell&e...

Eladó - Lakóingatlan - társasházi lakásPest - Vác
Eladó Lakóingatlan - társasházi lakás

KIVÉTELES LEHETÕSÉG VÁC FÕ UTCÁJÁBAN!!! A belváros...

A gazdálkodó szervezeteknek (pl: Bt, Kft, Kkt, stb.) 2018. január 1-ig regisztrálniuk kell magukat a Cégkapu szolgáltatásba. Ezen rövid regisztrációs folyamat során -a program automatikus felajánlása alapján- teljesíthető a Rendelkezési Nyilvántartásba történő kötelező bejelentés is, melynek keretében a cég elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetősége kerül rögzítésre.

A Cégkapu megkönnyíti a szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek (pl.: Nemzeti Adó- és Vámhivatal, helyi önkormányzatok, bíróságok, közüzemi szolgáltatók, stb.) közötti kapcsolatfelvételt, hiszen minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által biztosított, biztonságos és hiteles tárhelyére elektronikusan fog érkezni. Ennek segítségével a hivatalos levelezés a postai szolgáltatások helyett ugyanúgy igazoltan fog tudni megtörténni. FONTOS, hogy az ide érkező dokumentumokat szintén kézbesítettnek tekintik majd!
A cégkapus rendszer annyiban hoz változást, hogy itt már nem a magánszemély a cég nevében a saját ügyfélkapuján, hanem maga a gazdálkodószervezet fog tudni, a jelenleginél sokkal szélesebb körben elektronikusan kommunikálni. Lényegében tehát ez lesz a cégek ügyfélkapuja.

A Cégkapu regisztrációt a cég képviselője teheti meg a legegyszerűbben a saját ügyfélkapuján keresztül. Bonyolultabb a regisztráció, ha nem a vállalkozás képviselője, hanem annak meghatalmazottja teszi ezt meg, vagy esetleg együttes aláírásra jogosult több személy van a társaságnál. Ilyenkor ügyfélkapus meghatalmazásra, elektronikusan hitelesített dokumentumokra lesz szükség. Érdemes tehát az egyszerűbb megoldást választani és az ügyvezetőnek magának rászánni néhány percet. (Jelezzük, hogy amennyiben a cég képviselője még esetleg nem rendelkezik ügyfélkapuval, akkor azt személyesen bármely okmányirodában pár perc alatt nyithat magának.)

Regisztrálni a cegkapu.gov.hu oldalon lehet.

A weblapra lépve a regisztráció menete a következő:
- pipa az "Elfogadom az Általános szerződési feltételekben foglaltakat" kockába
- a regisztrálandó szervezet formájának kiválasztása (az esetek többségében: "cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet"
- a képviselő jogosultságának választása (önállóan eljárni jogosult ügyvezető esetén az első kocka)
- a cég adószámának megadása
- pipa a "hozzájárulok, hogy adóazonosító jelemet a cégkapu regisztrációs eljárásban a képviseleti jogosultság ellenőrzése céljából kezeljék" kockába
- a cégkapumegbízott e-mail címének kétszeri megadása (lent kitérünk külön az e-mail címre)
Ezt követően a rendszer a háttérben ellenőrzi az adatokat a közhiteles nyilvántartásokban
- a befejezés gombra kattintás (amennyiben a kiadott adatok megfelelően)
Ennek megfelelően a rendszer elmenti az adatokat, majd elektronikusan hitelesített visszaigazolást küld pdf-ben, amit le lehet tölteni (javasolt a mentés).

Ahogyan azt már jelen tájékoztatóban jeleztük a cégkapu-regisztrációs folyamatban a program felajánlja a cégkapu bejelentését is a Rendelkezési Nyilvántartásba. (Alapértelmezett az a beállítás, hogy ki van pipálva az „Engedélyezem a leendő cégkapu cím RNY (Rendelkezési Nyilvántartás) rendszerbe történő bejelentését” jelölőnégyzet. Ha ezt így hagyjuk, további teendőnk nincs, a bejelentés a regisztrációval egyszerre, automatikusan megtörténik.)

Egy szervezet csak egy cégkapuval rendelkezhet. Egy cégkapu használatával a cég minden érdekeltje egy helyen férhet hozzá a szervezet hivatalos levelezéséhez, de később hozzáférést lehet majd adni a tényleges ügyintézőknek is.

Tekintettel arra, hogy a fentieknek megfelelően a cégkapuhoz egy "folyamatos" felügyelet szükséges, így például a szabadságolások okozta kiesések, vagy esetleges munkatorlódások miatt javasoljuk, hogy ezen kapcsolattartásra a cég egy külön e-mail címet hozzon létre és már eleve azt regisztrálja be. (A regisztrációnál megadott e-mail cím amúgy később változtatható lesz.) Az iránymutatások alapján célszerűnek gondoljuk saját domain esetén a cegkapu@cegnev.hu, egyéb esetben a cegkapu.cegnev@szolgaltato.hu e-mail cím létrehozatalát, amit csak erre használnak és melyet a cégkapumegbízott (képviselő) mellett az általa felhatalmazott személy(ek) is lát(hat)nak. 

Üdvözlettel,
IngatlanMax.hu - ahol korlátlan számú hirdetést tölthetsz fel, megfizethető díj ellenében!

Továbbá javasoljuk a Számlázz.hu számlázási rendszert, amely segítségével akár ingyen is lehetséges számlát kiállítani.
Belépés az alábbi linken keresztül: 
https://www.szamlazz.hu/szamla/?xj49gqxwd32t




 Ingatlan ajánlatok
Kiadó - Lakóingatlan - társasházi lakásBékés - Orosháza
Kiadó Lakóingatlan - társasházi lakás

Orosháza belvárosában egy 3. emeleti erkélyes egyedis két...

Eladó - Lakóingatlan - ikerház-félSzabolcs-Szatmár-Bereg - Nyíregyháza
Eladó Lakóingatlan - ikerház-fél

CSALÁDI IKERHÁZ ELADÓ ! Nyíregyháza, Tokaji u. öveze...

Eladó - Lakóingatlan - családi házFejér - Dunaújváros
Eladó Lakóingatlan - családi ház

Óvárosban-Lengyel közben kínálunk megvételre, megkezdett 35 %-os készültségi foknál tartó ike...

Kiadó - Lakóingatlan - tégla lakásBudapest - 07. kerület
Kiadó Lakóingatlan - tégla lakás

Itt az alkalom, hogy egy igazán patinás épületben töltse a dolgos mindennapokat! A lenyûgözõ ...


























































Ingatlan Max